Smoothie met peer en banaan

Smoothie met peer en banaan

Zin in een smoothie?  Onze dochter is er dol op.  Daarom maak ik af en toe zo’n gezond en lekker drankje “especially for her”, maar ook wel een beetje voor mezelf want dit is echt overheerlijk!  Haar favoriet op dit moment is de eenvoudige smoothie met peer en banaan.  Smakelijk, snel klaar, lekker fris en boordevol fruit en magere yoghurt.  Ideaal om de dag goed te starten of als gezond tussendoortje.

Wanneer je zelf een smoothie gaat samenstellen kan je rekening houden met deze tips.  Gebruik enkel lekker, vers fruit en groenten en ga zo voor een smoothie met een volle smaak.  Zorg voor een goede verhouding tussen fruit, groenten en vocht (yoghurt, kokosmelk, sojamelk enz).  Ik kies 60% fruit of groenten op 40 % vocht.  Met kruiden zoals kaneel, munt, gember kan je je smoothie dat klein beetje extra geven.  Je kan je smoothie ook nog aanvullen met havermout en zaden.

Serveer dit niet alcoholische drankje ijskoud want je wil de frisse smaak graag behouden.  Zorg dat je blender krachtig genoeg is om alles fijn te mixen.  Voeg eerst het vocht toe en vervolgens de harde dingen voor de zachte ingrediënten.  Tot slot, maak je een smoothie best niet te lang op voorhand zodat al je voedingsstoffen bewaard blijven in je super drankje.
Dit is uitgebreid getest en kidsproof bevonden!

Wat heb je nodig voor 1 drankje:
1 banaan
1 peer
magere yoghurt
sinaasappelsap van een halve sinaasappel
citroensap
snuifje kaneel

Hoe maak je het:
Schil het fruit en snijd het in stukjes.  Voeg de yoghurt en het sinaasappelsap in de blender.  Voeg de stukjes banaan  toe en blend voor een eerste keer.  Voeg vervolgens de stukjes peer toe en mix alles fijn tot een gladde massa.  Breng op smaak met wat citroensap en een snuifje kaneel.
Serveer je smoothie ijskoud en met een rietje.
Lekker toch?

Liefs,

image_pdfimage_print

Leave a Reply